Aangepaste dienstverlening door coronavirus

Maasdelta houdt de ontwikkelingen rond corona in de gaten. Onze kantoren zijn tijdelijk gesloten, maar wij blijven u van dienst. We volgen het advies van de overheid en het RIVM. Dit doen we voor uw veiligheid en die van onze medewerkers.

Deze pagina krijgt regelmatig een update. Laatste update: vrijdag 15 januari 2021.

Maandag 14 december 2020 heeft Minister-President Rutte zware maatregelen aangekondigd voor Nederland. Op 12 januari 2021 is de lockdown verlengd tot minimaal 9 februari. Hieronder leest u de maatregelen die Maasdelta neemt.

Bereikbaarheid
Onze kantoren zijn nog steeds gesloten, maar wij blijven u van dienst. Onze medewerkers werken zoveel mogelijk vanuit huis en digitaal. Dit doen we voor uw en onze veiligheid.

U kunt contact met ons opnemen via Mijn Maasdelta, het contactformulier of telefonisch. Wij zijn van 8.00 tot 16.00 uur bereikbaar via telefoonnummer 0181 - 603 703 (voor spoedgevallen 24 uur per dag).

Werkzaamheden in woningen
De medewerkers van onze Servicedienst bezoeken uw woning alleen voor noodzakelijke of spoedeisende reparaties. Daarnaast voeren zij werkzaamheden uit in algemene ruimtes. Externe aannemers blijven wel de reguliere werkzaamheden in woningen uitvoeren. Zij volgen de richtlijnen en adviezen van de overheid en het RIVM strikt op.

De aannemers van Maasdelta voeren werkzaamheden in woningen uit, onder de volgende voorwaarden:

  • Huurders moeten het willen. Zo niet, dan worden er geen werkzaamheden in de woning uitgevoerd. Een uitzondering hierop zijn projecten of reparaties waar in meerdere woningen tegelijk werkzaamheden dringend nodig zijn. Denk bijvoorbeeld aan badkamerlekkages.
  • Er worden geen werkzaamheden in de woning uitgevoerd als bewoners corona-gerelateerde klachten hebben. Wij vragen hiernaar op het moment dat u uw reparatieverzoek telefonisch meldt én vlak voordat er werkzaamheden in de woning worden uitgevoerd.
  • Bij bewoners met corona-gerelateerde klachten voeren wij alleen noodreparaties uit.
  • De aannemers werken volgens een protocol. Wij verwachten dat u hier ook uw medewerking aan verleent. Aannemers die zelf (of huisgenoten met) gezondheidsklachten hebben, mogen niet aan het werk. Hier wordt strikt op toe gezien.
  • Maasdelta controleert of bovengenoemde afspraken worden nagekomen.  


Hoe meldt u een reparatie?
Wij adviseren u om niet-spoedeisende reparatiemeldingen voorlopig uit te stellen. Wilt u toch een reparatie melden? Stuur uw reparatieverzoek dan in via het online reparatieformulier. Wij kijken wat wij voor u kunnen doen en nemen hierover contact met u op. U kunt tijdelijk geen reparaties melden via Mijn Maasdelta.

Reparaties waarvoor u zelf direct contact opneemt met de aannemer vindt u op de pagina Reparatiemelding. 

Hoe gaan we te werk bij onderhouds- of energieprojecten?
Ook bij onderhouds- en energieprojecten, komen we alleen in uw woning onder de genoemde voorwaarden. Als wij een onderhouds- of energieproject in uw complex gaan uitvoeren, dan informeren wij u via een brief over de verdere aanpak.

Verhuur en opzeggingen
De verhuur van woningen gaat door, maar wel zoveel mogelijk digitaal.

  • Er worden geen fysieke overleggen met huurders gedaan tenzij het echt niet anders kan.
  • De verhuringen via WoonnetRijnmond lopen - aangepast en in een iets lager tempo - gewoon door.
  • Bij nieuwe verhuringen bezoekt de kandidaat huurder de woning zelfstandig. Onze medewerkers begeleiden de bezichtiging niet. 
  • Huurcontracten, eerste verhuurnota’s en andere zaken worden digitaal afgehandeld.
  • Wanneer u de huur opzegt, neemt de opzichter telefonisch contact met u op. De eerste inspectie wordt telefonisch gedaan. De tweede inspectie vindt plaats nadat u de sleutel heeft ingeleverd bij Maasdelta. De opzichter gaat dan naar de lege woning en voert de inspectie uit.
  • Woningruil nemen wij momenteel niet in behandeling omdat de woninginspecties niet fysiek worden uitgevoerd door de opzichters.


Contact in de wijk
Het contact met de huurders vindt zoveel mogelijk digitaal en telefonisch plaats. De kantoren van de huismeesters zijn gesloten voor bezoek. De wijk-/huismeester houdt alleen telefonisch spreekuur. Zij doen alleen de rondes buiten in de wijk en niet in woongebouwen.

Voor uw veiligheid is het belangrijk om u aan de maatregelen te houden zoals vermeld op de posters in uw woongebouw. Denk hierbij aan de regel om met niet meer dan twee personen in een lift te staan. Draag een mondkapje in de algemene ruimtes. Daarnaast is het ook erg belangrijk altijd 1,5 meter afstand te houden.

Nieuwbouwprojecten
Vooralsnog lopen onze nieuwbouwprojecten gewoon door, zolang we de veiligheid van het bouwpersoneel kunnen garanderen.

Huur betalen
We denken mee met huurders en bedrijven die in betalingsproblemen komen over individuele oplossingen, bijvoorbeeld als er sprake is van een onverwachte inkomensterugval. Heeft u door de coronacrisis problemen met het betalen van uw huur? Neem dan zo snel mogelijk contact met Maasdelta op, via telefoonnummer: 0181 - 603 703. Samen kijken we dan naar de mogelijkheden voor het vinden van een oplossing. Hierbij passen wij maatwerk toe bij het treffen van een betalingsregeling en de periode van terugbetaling.

Let op! Op dit moment zijn er oplichters actief die zich voordoen als medewerker van Maasdelta. Zij bellen onze huurders en vragen nog dezelfde dag te betalen, omdat er anders huisuitzetting volgt. Maasdelta zal nooit dreigen met een huisuitzetting wanneer er niet op dezelfde dag betaald wordt. Vertrouwt u het niet? Hang dan op en neem contact op met Maasdelta.

Bewonerscommissies en Verenigingen van Eigenaren

  • Overleggen met Bewonerscommissies en VvE’s vinden niet fysiek plaats, maar telefonisch of digitaal.
  • Gebouwbeheerders hebben wij het dringende advies gegeven om de centrale ontmoetingsruimten van complexen tijdelijk te sluiten. Deze ruimten bevinden zich meestal in complexen waar onze meest kwetsbare huurders wonen. Dat is lastig voor onze bewoners, maar wel de meest verstandige beslissing.

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden