Werken bij Maasdelta Contact
Welkom Over Maasdelta Publicaties Nieuws Wat blijven we voor u doen?

Wat blijven we voor u doen?

Leestijd: 4 min

Als gevolg van de maatregelen van de overheid en het RIVM, hebben wij onze dienstverlening bijgesteld. Volgende week wordt bekend of deze maatregelen ook na 6 april blijven gelden. Wij zetten voor u op een rijtje welke dienstverlening we voor u blijven uitvoeren. Zo weet u als huurder precies waar u aan toe bent.

We zijn blij dat we in deze onzekere periode een manier hebben gevonden om onze dienstverlening min of meer door te laten gaan. Onze medewerkers werken vooral vanuit huis aan uw vragen. Sommige dingen kunnen we echter voorlopig niet doen. Hieronder geven wij u een overzicht van zaken die wij wel en niet doen.

Verhuur en opzeggingen

  • Er worden geen fysieke overleggen met huurders gedaan.
  • De verhuringen via Woonnet Rijnmond lopen - aangepast en in een iets lager tempo - gewoon door.
  • Huurcontracten worden digitaal ondertekend en verstuurd.
  • Als huurders (kortdurend) uitstel willen bij het betrekken van een nieuwe woning, kan dat.
  • Wanneer u de huur opzegt, neemt de opzichter telefonisch contact met u op. Die legt u uit hoe de huuropzegging verder verloopt.

Servicedienst
Onze vakmannen en aannemers komen alleen bij huurders thuis langs als er sprake is van spoed. Bij spoed gaat het om situaties waarbij de veiligheid in het geding is. U kunt hierbij denken aan:

  • Als u uw huis niet in kunt omdat u de sleutels kwijt bent of wanneer deze nog aan de binnenkant van de deur zitten.
  • Kleine en toch spoedeisende zaken waarbij eventueel maatwerk noodzakelijk is.
  • Reparaties aan de buitenkant van de woning: deurdrangers, hang- en sluitwerk van algemene deuren en reparaties aan gevel en dak.
  • Spoedreparaties in de woning zelf: CV storingen (te koud of geen warm water), verstoppingen, gebroken ramen, stroomuitval, ernstige lekkage, liftstoringen en bij gaslucht.

Onze medewerkers vragen eerst of u en uw huisgenoten geen griepachtige klachten hebben voordat er iemand bij u thuis langs komt. Is er een afspraak bij u afgezegd? Dan bent u straks de eerste die we bellen zodra onze vakmannen weer op pad mogen!

Telefonische bereikbaarheid
U kunt ons van 8.00 tot 16.00 uur bellen op telefoonnummer 0181 - 603 703. Vanzelfsprekend zijn wij voor spoedgevallen 24 uur per dag bereikbaar. Onze kantoren zijn helaas gesloten, maar onze medewerkers werken nu vanuit huis.

Onderhoud aan uw woning of woongebouw
Het onderhoud aan de buitenzijde van uw woning/woongebouw, aan de liften en tuinonderhoud gaat gewoon door. U kunt daarbij denken aan planmatige werkzaamheden aan de buitenzijde van de woningen zoals buitenschilderwerk, onderhoud aan kozijnen, gevel, goot, dak, enzovoort. Er wordt zonder direct contact met elkaar gewerkt.

Nieuwbouwprojecten
Vooralsnog lopen onze nieuwbouwprojecten gewoon door, zolang we de veiligheid van het bouwpersoneel kunnen garanderen.

Welke projecten zijn tijdelijk stilgelegd?

  • Duurzaamheidsprojecten van Hoogvliet, Rendon, Smits en Van Lochem: alle werkzaamheden in de woning zoals het isoleren van daken en het aanbrengen van mechanische ventilatie worden tot nader order uitgesteld. Werkzaamheden aan de buitenzijde van de woning mogen voorlopig wel plaatsvinden.
  • Werkzaamheden in het kader van veiligheid: brandveiligheid en Legionella. Deze werkzaamheden vinden voor het grootste deel in woningen plaats en zijn daarom stilgelegd.
  • Onderhoud aan CV-ketels. Alleen storingen worden verholpen.
  • Het plaatsen van een nieuwe keuken, toilet of badkamer in een bewoonde woning. De lopende werkzaamheden ronden we, in overleg met de huurder en volgens de richtlijnen van het RIVM, zoveel mogelijk af.

Huur betalen

  • De huurbetalingen, serviceabonnementen en factuurverwerking lopen gewoon door.
  • We denken mee met huurders en bedrijven die in betalingsproblemen komen over individuele oplossingen, bijvoorbeeld als er sprake is van een onverwachte inkomensterugval.
  • Er worden tijdelijk geen ontruimingen gedaan bij langdurige huurachterstand en overlast. Dit geldt niet bij criminele activiteiten of extreme overlast.

Bewonerscommissies en Verenigingen van Eigenaren

  • Overleggen met Bewonerscommissies en VvE’s zijn geannuleerd.
  • Wel hebben wij telefonisch contact met voorzitters om zaken te regelen en af te stemmen. Wat door moet gaan, gaat door.
  • Gebouwbeheerders hebben wij het dringende advies gegeven om de centrale ontmoetingsruimten van complexen tijdelijk te sluiten. Deze ruimten bevinden zich meestal in complexen waar onze meest kwetsbare huurders wonen. Dat is lastig voor onze bewoners, maar wel de meest verstandige beslissing.

Let op: de situatie rondom het coronavirus kan per dag veranderen. Ook de manier waarop wij hiermee omgaan, bekijken wij van dag tot dag. Onze aanpak kan in de loop van de tijd dus veranderen. Via de digitale nieuwsbrief en onze website houden wij u zo goed mogelijk op de hoogte. De inhoud van onze berichtgeving wordt wanneer nodig bijgewerkt.